Створення «ситуації успіху» при навчанні
інформатики
Весь світ поступово переходить у інформаційну еру – період коли основою
капіталу стає інтелектуальна власність, інформація, її своєчасне отримання і
використання. Тому комп’ютерна грамотність має закладатися у свідомість кожної
дитини ще у школі, а краще змалечку, батьками, а потім і вчителями на уроках
інформатики, чи інших уроках, що матимуть міжпредметні зв’язки, прикладну
основу.
Запити суспільства, ринку праці, сучасного стилю життя ростуть без упину
вказуючи нам на неспівпадіння бажаного з наявним станом справ у навчанні
інформатики. Тому проблеми у сьогоднішній освіті, що назріли вже давно, без
жодних компромісів потребують свого вирішення. На нашу думку оптимальним шляхом
вирішення цих проблем є впровадження в практику середньої школи ідей
розроблених І. Г. Єрмаковим, і т.д., що
мають потужне наукове і методологічне підґрунтя. Використовуючи цей підхід
можна отримати конкурентоспроможну, здатну до творчості і самоосвіти
особистість, а сучасна школа поступово змінить своє обличчя, змінивши форму і
зміст освіти, використовуючи інноваційні підходи до вирішення своїх проблем:
педагогічних , господарських, соціокультурних і т.д.
Однією з ідей, які продовжують життєтворчий підхід в рамках навчання інформатики
є інноваційна технологія створення «ситуації успіху». Аналізуючи теоретичне підґрунтя технології створення «ситуації успіху» можна виділити основні правила, дотримуючись яких найімовірніше учительотримає позитивний результат в процесі спілкування з учнями при навчанні інформатики:
1.
Ситуація успіху – це задоволення наслідком, тобто бажано щоб був кінцевий результат
навчально-практичної діяльності учня, наприклад, власноруч створений веб-сайт,
чи презентація типу навчальний фільм.
2.
Головна мета учительської діяльності
дати можливість кожному учню відчути радість досягнення успіху, підштовхнути до
усвідомлення своїх здібностей, віри у власні сили, дати зрозуміти, що без
зусиль нічого у житті не дається.
3.
Вчителю потрібно використовувати
мовленнєві конструкції типу:
·
Це дуже
важливо, і у тебе неодмінно вийде ...
·
Саме ти
і міг би зробити таку справу ...
·
Починай
же! Ти це добре зробиш!
·
Ось цей
блок вийшов дуже гарно! ..
Проаналізувавши групування учнів по категоріям: «надійні», «впевнені»,
«невпевнені», «зневірені» їм можна запропонувати такі види творчих робіт:
1.
Малюнок, фотоколаж, створений у
будь-якому з графічних редакторів (Paint, PaintNET, Adobe Photoshop, Gimp, Corel Draw і т.п.).
2.
Презентація на різні тематики
(презентація, навчальний фільм, реклама чи соціальна реклама)
3.
Анімація (кроткі ролики тривалістю
близько 1 хвилини)
4.
Веб-сайт (створений за допомогою
різноманітних програм чи написаний мовою гіпертекстової розмітки сторінок HTML).
5.
Програми різного
призначення написаних
на Pascal
чи Delphi і оформлення процесу їх розробки у
наукову роботу.
Для більшої мотивації учня перед вивченням нової теми з категорією учнів
«надійні», та «впевнені» доцільно обговорити, що можливою формою тематичного оцінювання
є захист створеного програмного продукту із отриманням максимального
балу за тему.
|