Четвер, 18.04.2024, 10:41
Вітаю Вас Гість

ШМК вчителів інформатики Тернівського району м. Кривого Рогу

Наше кредо
Навчаємося протягом життя
Меню сайту
Категорії розділу
Наше опитування
Який курс ви хочете пройти?
Всього відповідей: 44
Зараз на сайті
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Мої статті

Створення «ситуації успіху» при навчанні інформатики

Створення «ситуації успіху» при навчанні інформатики

Весь світ поступово переходить у інформаційну еру – період коли основою капіталу стає інтелектуальна власність, інформація, її своєчасне отримання і використання. Тому комп’ютерна грамотність має закладатися у свідомість кожної дитини ще у школі, а краще змалечку, батьками, а потім і вчителями на уроках інформатики, чи інших уроках, що матимуть міжпредметні зв’язки, прикладну основу.

Запити суспільства, ринку праці, сучасного стилю життя ростуть без упину вказуючи нам на неспівпадіння бажаного з наявним станом справ у навчанні інформатики. Тому проблеми у сьогоднішній освіті, що назріли вже давно, без жодних компромісів потребують свого вирішення. На нашу думку оптимальним шляхом вирішення цих проблем є впровадження в практику середньої школи ідей розроблених І. Г. Єрмаковим, і т.д., що мають потужне наукове і методологічне підґрунтя. Використовуючи цей підхід можна отримати конкурентоспроможну, здатну до творчості і самоосвіти особистість, а сучасна школа поступово змінить своє обличчя, змінивши форму і зміст освіти, використовуючи інноваційні підходи до вирішення своїх проблем: педагогічних , господарських, соціокультурних і т.д.

Однією з ідей, які продовжують життєтворчий підхід в рамках навчання інформатики є інноваційна технологія створення «ситуації успіху». 

Аналізуючи теоретичне підґрунтя технології створення «ситуації успіху» можна виділити основні правила,  дотримуючись яких найімовірніше учительотримає позитивний результат в процесі спілкування з учнями при навчанні інформатики:

1.           Ситуація успіху – це задоволення наслідком, тобто бажано щоб був кінцевий результат навчально-практичної діяльності учня, наприклад, власноруч створений веб-сайт, чи презентація типу навчальний фільм.

2.           Головна мета учительської діяльності дати можливість кожному учню відчути радість досягнення успіху, підштовхнути до усвідомлення своїх здібностей, віри у власні сили, дати зрозуміти, що без зусиль нічого у житті не дається.

3.           Вчителю потрібно використовувати мовленнєві конструкції типу:

·      Це дуже важливо, і у тебе неодмінно вийде ...

·      Саме ти і міг би зробити таку справу ...

·      Починай же! Ти це добре зробиш!

·      Ось цей блок вийшов дуже гарно! ..

Проаналізувавши групування учнів по категоріям: «надійні», «впевнені», «невпевнені», «зневірені» їм можна запропонувати такі види творчих робіт:

1.           Малюнок, фотоколаж, створений у будь-якому з графічних редакторів (Paint, PaintNET, Adobe Photoshop, Gimp, Corel Draw і т.п.).

2.           Презентація на різні тематики (презентація, навчальний фільм, реклама чи соціальна реклама)

3.           Анімація (кроткі ролики тривалістю близько 1 хвилини)

4.           Веб-сайт (створений за допомогою різноманітних програм чи написаний мовою гіпертекстової розмітки сторінок HTML).

5.           Програми різного призначення написаних на Pascal чи Delphi і оформлення процесу їх розробки у наукову роботу.

Для більшої мотивації учня перед вивченням нової теми з категорією учнів «надійні», та «впевнені» доцільно обговорити, що можливою формою тематичного оцінювання є захист створеного програмного продукту із  отриманням максимального балу за тему.

Категорія: Мої статті | Додав: Maks (05.12.2011)
Переглядів: 2050 | Рейтинг: 4.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Статистика
Яндекс.Метрика